ေစာလူးမင္းေက်ာက္စာတူးေဖာ္ေတြ႕႐ွိျခင္း
ေရးသူ=မ်ိဳးေဆြသန္း
သကၠရာဇ္ ၄၁၅ ခုလို႔ပါတဲ့ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၉၆၀ က ၁၁ရာစုေခတ္
အေနာ္ရထာမင္းရဲ့သားေတာ္ ေစာလူးမင္းေရးထိုးခဲ့တဲ့
ျမန္မာ၊ ပ်ဴ၊ မြန္၊ ပါဠိ၊ ဂြ်မ္း (၅)ဘာသာနဲ႔ေရးထိုးထားတဲ့ ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္ကို ျမစ္သားျမိဳ႕ ေပေတာ ပရဟိတေက်ာင္းမွာရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့တယ္လို႔
ျမန္မာ့အသံကသတင္းထုတ္ျပန္သြားပါတယ္။
ျမန္မာဘာသာ (၈)ေၾကာင္း၊ ပ်ဴလက္ေရးျဖင့္ ပါဠိစာ(၁၄)ေၾကာင္း၊ ပ်ဴလက္ေရးျဖင့္ပ်ူစာ(၇)ေၾကာင္း ကတစ္မ်က္ႏွာ
မြန္ဘာသာျဖင့္(၁၅)ေၾကာင္း၊ ပါဠိဘာသာျဖင့္(၈)ေၾကာင္း၊ ဂြ်မ္းဘာသာျဖင့္(၄) ေၾကာင္းကတစ္မ်က္ႏွာ အားလုံး(၂)မ်က္ႏွာေရးထိုးထားတဲ့ (၅)ေပျမင့္ျပီး (၃) ေပခြဲေလာက္က်ယ္တဲ့ေက်ာက္စာကို (၅)ပိုင္းက်ဳိးလ်က္ကို (၄)ပိုင္း ရွာေဖြေတြ႔ရွိေပၚေပါက္ျခင္းပါ။
အေနာ္ရထာမင္းရဲ့သားေတာ္ ေစာလူးမင္းေရးထိုးခဲ့တဲ့
ျမန္မာ၊ ပ်ဴ၊ မြန္၊ ပါဠိ၊ ဂြ်မ္း (၅)ဘာသာနဲ႔ေရးထိုးထားတဲ့ ေက်ာက္စာတစ္ခ်ပ္ကို ျမစ္သားျမိဳ႕ ေပေတာ ပရဟိတေက်ာင္းမွာရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့တယ္လို႔
ျမန္မာ့အသံကသတင္းထုတ္ျပန္သြားပါတယ္။
ျမန္မာဘာသာ (၈)ေၾကာင္း၊ ပ်ဴလက္ေရးျဖင့္ ပါဠိစာ(၁၄)ေၾကာင္း၊ ပ်ဴလက္ေရးျဖင့္ပ်ူစာ(၇)ေၾကာင္း ကတစ္မ်က္ႏွာ
မြန္ဘာသာျဖင့္(၁၅)ေၾကာင္း၊ ပါဠိဘာသာျဖင့္(၈)ေၾကာင္း၊ ဂြ်မ္းဘာသာျဖင့္(၄) ေၾကာင္းကတစ္မ်က္ႏွာ အားလုံး(၂)မ်က္ႏွာေရးထိုးထားတဲ့ (၅)ေပျမင့္ျပီး (၃) ေပခြဲေလာက္က်ယ္တဲ့ေက်ာက္စာကို (၅)ပိုင္းက်ဳိးလ်က္ကို (၄)ပိုင္း ရွာေဖြေတြ႔ရွိေပၚေပါက္ျခင္းပါ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ ဒီေက်ာက္စာေတြ႕ရွိေပၚေပါက္ျခင္းဟာ
သိတ္အေရးၾကီးပါတယ္၊ယဥ္ေက်းမွဳအဆင့္အတန္းထပ္ျပီးျမင့္သြားသလို၊
ဂုဏ္သိကၡာလည္းေနာက္တစ္ဆင့္ကို ျမင့္တက္သြားေစပါတယ္။
လက္နက္ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ အင္ပါယာကိုတက္လွမ္းႏိုင္ခဲ့တဲ့ အေနာ္ရထာေခတ္ ျမန္မာ့သမိုင္းထဲမွာ အေရးပါလွတဲ့တိမ္ျမဳတ္ေနတဲ့ အခ်က္အလက္တစ္ခ်ဳိ႕ထည့္သြင္းႏိုင္ပါေတာ့မယ္။
ဒီေက်ာက္စာက
၁- ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ သကၠရာဇ္အတိအက်ပါတဲ့ေက်ာက္စာေတြထဲမွာေစာဆုံးျဖစ္ပါတယ္။
၂- သကၠရာဇ္ပါတဲ့ထဲမွာ စံထားၾကတဲ့ ရာဇကုမာရ္ ေရးထိုးခဲ့တဲ့ ျမင္းကပါဂူေျပာက္ၾကီးေက်ာက္စာထက္ေစာပါတယ္။
၃- ဘာသာ(၄)မ်ုိးနဲ႔ေရးထိုးခဲ့တဲ့တစ္ခုတည္းေသာ ရာဇကုမာရ္ေက်ာက္စာထက္ တစ္ဘာသာပိုျပီးျမန္မာႏိုင္ငံနယ္နိမိတ္အတြင္းမွာ ေတြ႕ရွိေပၚေပါက္တဲ့ထဲမွာ တစ္ခုတည္းေသာ(၅)ဘာသာပါတဲ့ ေက်ာက္စာျဖစ္ပါတယ္။
လက္နက္ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ အင္ပါယာကိုတက္လွမ္းႏိုင္ခဲ့တဲ့ အေနာ္ရထာေခတ္ ျမန္မာ့သမိုင္းထဲမွာ အေရးပါလွတဲ့တိမ္ျမဳတ္ေနတဲ့ အခ်က္အလက္တစ္ခ်ဳိ႕ထည့္သြင္းႏိုင္ပါေတာ့မယ္။
ဒီေက်ာက္စာက
၁- ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ သကၠရာဇ္အတိအက်ပါတဲ့ေက်ာက္စာေတြထဲမွာေစာဆုံးျဖစ္ပါတယ္။
၂- သကၠရာဇ္ပါတဲ့ထဲမွာ စံထားၾကတဲ့ ရာဇကုမာရ္ ေရးထိုးခဲ့တဲ့ ျမင္းကပါဂူေျပာက္ၾကီးေက်ာက္စာထက္ေစာပါတယ္။
၃- ဘာသာ(၄)မ်ုိးနဲ႔ေရးထိုးခဲ့တဲ့တစ္ခုတည္းေသာ ရာဇကုမာရ္ေက်ာက္စာထက္ တစ္ဘာသာပိုျပီးျမန္မာႏိုင္ငံနယ္နိမိတ္အတြင္းမွာ ေတြ႕ရွိေပၚေပါက္တဲ့ထဲမွာ တစ္ခုတည္းေသာ(၅)ဘာသာပါတဲ့ ေက်ာက္စာျဖစ္ပါတယ္။
မြန္ကမၺည္းေက်ာက္စာပညာရွင္ ႏိုင္ဘရွင္က ဒီေက်ာက္စာရဲ့ မြန္ဘာသာအပိုင္းက
ေစာလူးမင္းကိုယ္တိုင္ ငါသည္ ဘုရားရုပ္တု တစ္ဆူျပဳလုပ္မည္
ဆိုတဲ့အပိုင္းကိုဖတ္ေပးသြားပါျပီ၊
ေစာလူးမင္းရဲ့ကုသိုလ္ဆိုတာကိုထင္ရွားေစခဲ့ျပီး ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ကိုလည္း
အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့ပါျပီ။
ကြ်န္ေတာ့္ တစ္ကိုယ္စာေတြးယူဆင္ျခင္ ထင္ျမင္မွဳက ေစာလူးမင္းဟာ
အမ်ားထင္သလိုညံံ့ဖ်င္းတဲ့ထီးေဆာင္းမင္းတစ္ပါးမဟုတ္ႏိုင္ဆိုတာပါပဲ။
ကြ်န္ေတာ့္ တစ္ကိုယ္စာေတြးယူဆင္ျခင္ ထင္ျမင္မွဳက ေစာလူးမင္းဟာ
အမ်ားထင္သလိုညံံ့ဖ်င္းတဲ့ထီးေဆာင္းမင္းတစ္ပါးမဟုတ္ႏိုင္ဆိုတာပါပဲ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔အားလုံးက ဆရာကိုဗဟိုျပဳသင္ၾကားေရးနဲ့တစ္သက္လုံး
ယဥ္ပါးခဲ့ရေတာ့ ေစာလူးမင္းကိုရန္သူ႔စခန္းမွာ ပစ္ခ်ခဲ့ျပီး
ရန္သူ႕လက္မွာေခြးေသ ဝက္ေသ ေသရစ္ခဲ့ေပေတာ့လို႔ဆိုတဲ့ က်န္စစ္မင္းရဲ့
ဒိုင္ယာရီကိုဘယ္သူဖတ္ခဲ့တာလဲ၊
ပုဂံေခတ္ စကားေတြဟုတ္ရဲ့လား၊ရန္သူ႕တပ္ထဲကို စစ္ေသနာပတိတစ္ေယာက္က
လက္နက္မပါပဲတစ္ေယာက္ထဲသြားတာဟုတ္ပါရဲ့လားလို ့စဥ္းစားခြင့္နည္းပါးခဲ့ၾကပါတယ္
ပုဂံေခတ္ စကားေတြဟုတ္ရဲ့လား၊ရန္သူ႕တပ္ထဲကို စစ္ေသနာပတိတစ္ေယာက္က
လက္နက္မပါပဲတစ္ေယာက္ထဲသြားတာဟုတ္ပါရဲ့လားလို ့စဥ္းစားခြင့္နည္းပါးခဲ့ၾကပါတယ္
ေက်ာက္စာသံပိုင္း ခိုင္မာစြာ႐ွိသမွ်ကိုယူျပီး ကြ်န္ေတာ့္တစ္ကိုယ္စာ ေလ့လာဆင္ျခင္ပုံကို
ေျပာျပပါမယ္၊ ပုဂံမွာ႐ွိတဲ့ေစာလူးမင္းရဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳက အႏုပညာလက္ရာေတြက
အားလုံးထက္သာလြန္ျပီး ေကာင္းမြန္ေတာေတြ႕ရတယ္၊ ျပတိုက္ မုိကၠ႐ုိခန္းထဲမွာရွိတဲ့ ေၾကးတစ္ျခမ္းေဖာင္း ေ႐ႊရည္သုတ္လက္ရာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ရဲ့ေျခဖုဝါးေတာ္ လွန္ထားပုံမ်ဳိးက ပုဂံဟန္ထဲမွာ တစ္ခုတည္းေသာလက္ရာပဲျဖစ္ျပီး အလႊမ္းမိုးကင္းတာကိုေတြ႕ရတယ္၊
အဲဒီကစျပီး ေစာလူးမင္းကိုစိတ္ဝင္စားပါတယ္၊ ေစာလူးမင္းရဲ့ဘြဲ႕ေတာ္အမည္ကိုေစာေစာက မသိၾကပါဘူး၊ ပုဂံမွာ ဆန္းဆက္ဓါတ္ပုံ႐ုိက္ေလ့႐ွိတဲ့ ဘုလည္သီးဘုရားရဲ့ေခါင္းရင္း ကပ္ရက္မွာ သိတ္လွပတဲ့ စဥ့္ေရာင္စုံနဲ့ စဥ့္ဘုရားလို႔အရပ္ကေခၚတဲ့ စဥ့္အုတ္ေတြနဲ႔ ေစတီတစ္ဆူရွိပါတယ္၊ အဲဒီေစတီကရတဲ့ ေက်ာက္စာတစ္ပိုင္းနဲ႔ အုတ္ခြက္ဘုရားေတြကို ခိုးေရာင္းမယ့္သူလက္ထဲကေန ကံေကာင္းေထာက္မစြာနဲ႔ ေ႐ွးဟာင္းသုေတသနက ျပန္လည္သိမ္းဆည္းလို႔ ရခဲ့ရာမွာ
ေက်ာက္စာမွာေရာအုတ္ခြက္ေတြမွာပါ ေစာလူးမင္းရဲ့ဘြဲ႔ေတာ္အမည္ ၾသီဝဇာဘရဏ
(မိုးၾကိဳးတို႔ရဲ့အ႐ွင္သခင္) အျပင္ သားေတာ္ေစာယြန္းရဲ့ ဘြဲ႕အမည္နဲ႔ ေစာယြန္းရဲ့ဇနီး
(အမ်ားကေ႐ႊအိမ္သည္လို႔သိၾကတဲ့) က်န္စစ္မင္းရဲ့ သမီးေတာ္ဘြဲ႕အမည္နဲ႔ သူတို႔မိသားစုရဲ့ အလွဴကိုသိရပါတယ္။
ေျပာျပပါမယ္၊ ပုဂံမွာ႐ွိတဲ့ေစာလူးမင္းရဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳက အႏုပညာလက္ရာေတြက
အားလုံးထက္သာလြန္ျပီး ေကာင္းမြန္ေတာေတြ႕ရတယ္၊ ျပတိုက္ မုိကၠ႐ုိခန္းထဲမွာရွိတဲ့ ေၾကးတစ္ျခမ္းေဖာင္း ေ႐ႊရည္သုတ္လက္ရာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ရဲ့ေျခဖုဝါးေတာ္ လွန္ထားပုံမ်ဳိးက ပုဂံဟန္ထဲမွာ တစ္ခုတည္းေသာလက္ရာပဲျဖစ္ျပီး အလႊမ္းမိုးကင္းတာကိုေတြ႕ရတယ္၊
အဲဒီကစျပီး ေစာလူးမင္းကိုစိတ္ဝင္စားပါတယ္၊ ေစာလူးမင္းရဲ့ဘြဲ႕ေတာ္အမည္ကိုေစာေစာက မသိၾကပါဘူး၊ ပုဂံမွာ ဆန္းဆက္ဓါတ္ပုံ႐ုိက္ေလ့႐ွိတဲ့ ဘုလည္သီးဘုရားရဲ့ေခါင္းရင္း ကပ္ရက္မွာ သိတ္လွပတဲ့ စဥ့္ေရာင္စုံနဲ့ စဥ့္ဘုရားလို႔အရပ္ကေခၚတဲ့ စဥ့္အုတ္ေတြနဲ႔ ေစတီတစ္ဆူရွိပါတယ္၊ အဲဒီေစတီကရတဲ့ ေက်ာက္စာတစ္ပိုင္းနဲ႔ အုတ္ခြက္ဘုရားေတြကို ခိုးေရာင္းမယ့္သူလက္ထဲကေန ကံေကာင္းေထာက္မစြာနဲ႔ ေ႐ွးဟာင္းသုေတသနက ျပန္လည္သိမ္းဆည္းလို႔ ရခဲ့ရာမွာ
ေက်ာက္စာမွာေရာအုတ္ခြက္ေတြမွာပါ ေစာလူးမင္းရဲ့ဘြဲ႔ေတာ္အမည္ ၾသီဝဇာဘရဏ
(မိုးၾကိဳးတို႔ရဲ့အ႐ွင္သခင္) အျပင္ သားေတာ္ေစာယြန္းရဲ့ ဘြဲ႕အမည္နဲ႔ ေစာယြန္းရဲ့ဇနီး
(အမ်ားကေ႐ႊအိမ္သည္လို႔သိၾကတဲ့) က်န္စစ္မင္းရဲ့ သမီးေတာ္ဘြဲ႕အမည္နဲ႔ သူတို႔မိသားစုရဲ့ အလွဴကိုသိရပါတယ္။
ဝဇာဘရဏကိုသိျပီဆိုေတာ့ အေနာ္ရထာမင္းၾကီးကိုယ္ေတာ္တိုင္
လက္ျဖင့္သြန္းလုပ္ေသာ ေျမပုံဘုရားဆိုတဲ့ စာေတြနဲ႔ အုပ္ခြက္ဘုရားေတြေတြ႕ရာ
ဒီႏိုင္ငံနယ္နိမိတ္ထဲက တြံေတး၊ မိုးမိတ္၊ တနသၤာရီ စတဲ့ေနရာေတြမွာ
တြဲလ်က္ေတြ႔ရတဲ့ ဝဇာဘရဏဆိုတဲ့ အမည္ပါတဲ့ အုပ္ခြက္ေတြက ဝဇာဘရဏ ဆိုတာ
အနိ႐ုဒၶဆိုတဲ့အေနာ္ရထာမင္းၾကီးရဲ့သား ေစာလူးမင္းဆိုတာသိရျပီ၊ ဒါဆိုရင္
အေနာ္ရထာဟာသားေတာ္အိမ္ေ႐ွ႕မင္းေစာလူးမင္းသားကိုသြားေလရာေခၚျပီး နန္းလ်ာကို
ေကာင္းစြာေလ့က်င့္ သင္ၾကားျပီး ဝဲလ္ထရိန္း လုပ္ခဲ့သားပဲလို႔ယူဆပါျပီ။
ေကာင္းစြာေလ့က်င့္ သင္ၾကားျပီး ဝဲလ္ထရိန္း လုပ္ခဲ့သားပဲလို႔ယူဆပါျပီ။
ညံ့ဖ်င္းလွတဲ့မင္းမို႔ ရန္သူ႕လက္မွာေခြးေသဝက္ေသ ေသခဲ့ေပေတာ့လို႔ထားရစ္ခဲ့ျပီးပုဂံထီးနန္းကို
သိမ္းယူခဲ့တဲ့က်န္စစ္သားကို ဆက္ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ၊ က်န္စစ္မင္းၾကီးရဲ့ နာမည္ၾကီးလွတဲ့ နန္းတည္ေက်ာက္စာႏွစ္တိုင္ ပုဂံေရႊစည္းခုံေစတီရဲ႕အေ႐ွ႕ဖက္ေစာင္းတန္းမွာ ဘယ္ျငာႏွစ္တိုင္ကို အုတ္တိုက္နဲ ့ထိန္းသိမ္းထားတာကိုေတြ ့ရမွာျဖစ္ပါတယ္၊ က်န္စစ္မင္းရဲ့နန္းေတာ္သစ္တည္ေဆာက္ပုံကို ၾကာသာပေတးသားသမီးမ်ားကနန္းေတာ္တိုင္
ေဆးဖို ့ ဧရာဝတီျမစ္ထဲ ေရဆင္းခတ္တဲ့ေန ့စြဲကစလို ့မွတ္တမ္းမ်ားစြာ ထားခဲ့တဲ့တန္ဖိုးၾကီးလွတဲ့
သမိုင္းအေမြေတြ ခ်န္ထားခဲ့ပါတယ္။
တစ္ဖက္ကလည္း အလြန္ၾကြားဝါလွတဲ့ ဒီေခတ္တီဗီေၾကာ္ျငာကိုၾကည့္ရသလိုပါပဲ။
မ်ဳိး႐ုိးမေဖာ္ျပႏိုင္တဲ့ က်န္စစ္မင္းၾကီးဟာ သူဟာသေရခတၱရာျပည္မွာမင္းလုပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ျပီး ေသလြန္ခ်ိန္မွာနတ္ျပည္မွာသြားစံစားေနေၾကာင္း အခုလူ ့ဘဝကိုျပန္လာျပီး ပုဂံေနျပည္ေတာ္ကို
ၾသီ တိဘုဝနာဒိတ်ဓမၼရာဇာ အျဖစ္နဲ႔မင္းလုပ္အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ ဘုရားဗ်ာဒိတ္ရေလဟန္ေရးထိုးထား
ပါတယ္။အဲဒီမူဝါဒ ေၾကျငာစာတမ္းေက်ာက္စာကို ပုဂံေခတ္အမ်ားျပည္သူေတြ မလြဲမေသြေတြ ရမယ့္ေ႐ႊစည္းခုံေစတီၾကီးရဲ့ အေ႐ွ႕ဖက္ေစာင္္းတန္းနဲ သရပါတံခါးအဝင္ ဘယ္ညာတို႔မွာ စိုက္ထူထားခဲ့တာလည္းျဖစ္ပါတယ္၊ ညာဖက္လက္က အဝတ္ပုဆိုးစားစရာေတြကိုေပးျပီး ဝဲဖက္လက္နဲ ့ကြဲကြာသူတို႔ရဲ့ ပူေဆြးျခင္းမ်က္ရည္နဲ ့ႏွပ္ရည္ကိုသုတ္ေပးပါ့မယ္၊ ေကြကြင္းသူတို႔
ကိုျပန္လည္ဆုံေတြ ့ေပးျပီး အမ်ားလက္သို ့ပါသြားသူတို႔ကို ျပန္လည္ေခၚေဆာင္ေပးမယ္
ဆိုကတည္းက ဘယ္လိုပဲထိန္ခ်န္ပါေစ အနည္းငယ္ေသာစစ္ပြဲ ႐ွိတာကိုျမင္ေနရပါျပီ၊ က်န္စစ္မင္းၾကီးက မိုးတိမ္မ်ားၾကားကေနေပၚလာျပီး ေလရဲ့လ်င္ျမန္ျခင္းကဲ့သို႔ေသာနတ္ျမင္း
ကိုစီးကာ ရန္သူေတြကိုႏွိမ္ႏွင္းပါ့မယ္ဆိုတဲ့ ကတိလည္းပါျပန္တယ္ က်န္စစ္မင္းၾကီး လက္ထက္မွာ
လူအမ်ားသာယာၾကလို ့သူ ့ကိုခ်ီးမြမ္းေထာပနာျပဳသံေတြဟာ ေန႔ခင္းမွာခ်ီးမြမ္းလိုက္တဲ့ အသံ
ေတြဟာညဥ့္သန္းေကာင္းယံတိုင္ေအာင္အထက္ဘဝဂ္ထိ ပဲ့တင္ထပ္ျပီးၾကားေနရပါလိမ့္မယ္တဲ့။
ျပည္ေတာ္သာကြ်န္းမွာ ေစာလူးမင္းကိုေသခဲ့ေပေတာ့ေျပာျပီးပုဂံနန္းကိုျပန္ခဲ့တဲ့ က်န္စစ္မင္းဟာ သူေတာင္ျမစ္လယ္မွာလမ္းေပ်ာက္ေနလို ့ယခင္ဘဝက ဖခင္ေတာ္ခဲ့ဘူးတဲ့ ဗိႆႏိုးနတ္မင္းက ျမစ္ေတြးငွက္ေယာင္ေဆာင္ျပီးကမ္း႐ွိရာ လမ္းျပလို႔ျပန္ေရာက္ခဲ့ရတယ္လို ့လည္းေျပာျပန္ပါတယ္။
သိမ္းယူခဲ့တဲ့က်န္စစ္သားကို ဆက္ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ၊ က်န္စစ္မင္းၾကီးရဲ့ နာမည္ၾကီးလွတဲ့ နန္းတည္ေက်ာက္စာႏွစ္တိုင္ ပုဂံေရႊစည္းခုံေစတီရဲ႕အေ႐ွ႕ဖက္ေစာင္းတန္းမွာ ဘယ္ျငာႏွစ္တိုင္ကို အုတ္တိုက္နဲ ့ထိန္းသိမ္းထားတာကိုေတြ ့ရမွာျဖစ္ပါတယ္၊ က်န္စစ္မင္းရဲ့နန္းေတာ္သစ္တည္ေဆာက္ပုံကို ၾကာသာပေတးသားသမီးမ်ားကနန္းေတာ္တိုင္
ေဆးဖို ့ ဧရာဝတီျမစ္ထဲ ေရဆင္းခတ္တဲ့ေန ့စြဲကစလို ့မွတ္တမ္းမ်ားစြာ ထားခဲ့တဲ့တန္ဖိုးၾကီးလွတဲ့
သမိုင္းအေမြေတြ ခ်န္ထားခဲ့ပါတယ္။
တစ္ဖက္ကလည္း အလြန္ၾကြားဝါလွတဲ့ ဒီေခတ္တီဗီေၾကာ္ျငာကိုၾကည့္ရသလိုပါပဲ။
မ်ဳိး႐ုိးမေဖာ္ျပႏိုင္တဲ့ က်န္စစ္မင္းၾကီးဟာ သူဟာသေရခတၱရာျပည္မွာမင္းလုပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ျပီး ေသလြန္ခ်ိန္မွာနတ္ျပည္မွာသြားစံစားေနေၾကာင္း အခုလူ ့ဘဝကိုျပန္လာျပီး ပုဂံေနျပည္ေတာ္ကို
ၾသီ တိဘုဝနာဒိတ်ဓမၼရာဇာ အျဖစ္နဲ႔မင္းလုပ္အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ ဘုရားဗ်ာဒိတ္ရေလဟန္ေရးထိုးထား
ပါတယ္။အဲဒီမူဝါဒ ေၾကျငာစာတမ္းေက်ာက္စာကို ပုဂံေခတ္အမ်ားျပည္သူေတြ မလြဲမေသြေတြ ရမယ့္ေ႐ႊစည္းခုံေစတီၾကီးရဲ့ အေ႐ွ႕ဖက္ေစာင္္းတန္းနဲ သရပါတံခါးအဝင္ ဘယ္ညာတို႔မွာ စိုက္ထူထားခဲ့တာလည္းျဖစ္ပါတယ္၊ ညာဖက္လက္က အဝတ္ပုဆိုးစားစရာေတြကိုေပးျပီး ဝဲဖက္လက္နဲ ့ကြဲကြာသူတို႔ရဲ့ ပူေဆြးျခင္းမ်က္ရည္နဲ ့ႏွပ္ရည္ကိုသုတ္ေပးပါ့မယ္၊ ေကြကြင္းသူတို႔
ကိုျပန္လည္ဆုံေတြ ့ေပးျပီး အမ်ားလက္သို ့ပါသြားသူတို႔ကို ျပန္လည္ေခၚေဆာင္ေပးမယ္
ဆိုကတည္းက ဘယ္လိုပဲထိန္ခ်န္ပါေစ အနည္းငယ္ေသာစစ္ပြဲ ႐ွိတာကိုျမင္ေနရပါျပီ၊ က်န္စစ္မင္းၾကီးက မိုးတိမ္မ်ားၾကားကေနေပၚလာျပီး ေလရဲ့လ်င္ျမန္ျခင္းကဲ့သို႔ေသာနတ္ျမင္း
ကိုစီးကာ ရန္သူေတြကိုႏွိမ္ႏွင္းပါ့မယ္ဆိုတဲ့ ကတိလည္းပါျပန္တယ္ က်န္စစ္မင္းၾကီး လက္ထက္မွာ
လူအမ်ားသာယာၾကလို ့သူ ့ကိုခ်ီးမြမ္းေထာပနာျပဳသံေတြဟာ ေန႔ခင္းမွာခ်ီးမြမ္းလိုက္တဲ့ အသံ
ေတြဟာညဥ့္သန္းေကာင္းယံတိုင္ေအာင္အထက္ဘဝဂ္ထိ ပဲ့တင္ထပ္ျပီးၾကားေနရပါလိမ့္မယ္တဲ့။
ျပည္ေတာ္သာကြ်န္းမွာ ေစာလူးမင္းကိုေသခဲ့ေပေတာ့ေျပာျပီးပုဂံနန္းကိုျပန္ခဲ့တဲ့ က်န္စစ္မင္းဟာ သူေတာင္ျမစ္လယ္မွာလမ္းေပ်ာက္ေနလို ့ယခင္ဘဝက ဖခင္ေတာ္ခဲ့ဘူးတဲ့ ဗိႆႏိုးနတ္မင္းက ျမစ္ေတြးငွက္ေယာင္ေဆာင္ျပီးကမ္း႐ွိရာ လမ္းျပလို႔ျပန္ေရာက္ခဲ့ရတယ္လို ့လည္းေျပာျပန္ပါတယ္။
အဲဒီအေျခအေနနဲ ့နန္းတက္ခဲ့တဲ့က်န္စစ္မင္းဟာ ပုဂံထီးနန္းကိုသိမ္းပိုက္ျပီး ႐ုတ္တရက္
နန္းမတက္ေသးပါဘူး ႏွစ္ႏွစ္ၾကာမွ နန္းတက္ပါတယ္၊ နန္းေတာ္သစ္ေဆာက္ပါတယ္၊ျပီးေတာ့ က်န္စစ္သားမင္းဟာ ၾကီးမားတဲ့စြန္ ့လႊတ္စြန္႔စားမွဳကိုလုပ္ပါတယ္၊ သူ႔သမီးေတာ္ေ႐ႊအိမ္စည္ကို ေစာလူးမင္းရဲ့သားေတာ္ ေစာယြမ္းနဲ ့ေပးစားပါတယ္၊ အဲဒီႏွစ္ေယာက္ကေမြးလာတဲ့ေျမးျဖစ္သူ အေလာင္းစည္သူမင္းကို (၆)ႏွစ္သားမွာရင္ခြင္မွာပိုက္ျပီး
ဤထီးနန္းကားငါ့ေျမး၏ထီးနန္းေပတည္းလို႔ ေၾကျငာေပးလိုက္ပါေတာ့တယ္။
နန္းမတက္ေသးပါဘူး ႏွစ္ႏွစ္ၾကာမွ နန္းတက္ပါတယ္၊ နန္းေတာ္သစ္ေဆာက္ပါတယ္၊ျပီးေတာ့ က်န္စစ္သားမင္းဟာ ၾကီးမားတဲ့စြန္ ့လႊတ္စြန္႔စားမွဳကိုလုပ္ပါတယ္၊ သူ႔သမီးေတာ္ေ႐ႊအိမ္စည္ကို ေစာလူးမင္းရဲ့သားေတာ္ ေစာယြမ္းနဲ ့ေပးစားပါတယ္၊ အဲဒီႏွစ္ေယာက္ကေမြးလာတဲ့ေျမးျဖစ္သူ အေလာင္းစည္သူမင္းကို (၆)ႏွစ္သားမွာရင္ခြင္မွာပိုက္ျပီး
ဤထီးနန္းကားငါ့ေျမး၏ထီးနန္းေပတည္းလို႔ ေၾကျငာေပးလိုက္ပါေတာ့တယ္။
ဆန္႔က်င္ႏိုင္မယ့္ ဆန္႔က်င္ခဲ့မယ္လို ့ယူဆရတဲ့ အေနာ္ရထာဆက္နဲ ့ေစာလူးရဲ့
အင္အားစုေတြအတြက္ေနာက္ဆုံးေဆးကို တိုက္ခ်လိုက္တယ္လို ့ပဲထင္ပါတယ္၊
ပုဂံထီးနန္းကို အေနာ္ရထာရဲ့နန္း႐ုိးျဖစ္တဲ့ အေနာ္ရထာျမစ္ေတာ္၊က်န္စစ္မင္းရဲ့ေျမးေတာ္ အေလာင္းစည္သူ ဆက္ခံသိမ္းျမန္းသြားပါျပီ၊ ေျမးကားအရင္းသားကားအဖ်ားျဖစ္ခဲ့ေလျပီဆိုေသာ ဆို႐ိုးစကားအတိုင္း အခုကားနဲ ့သြားရင္ေတာင္ တစ္နာရီခန္ ့ၾကာမယ့္ ျမကန္နားမွာ ပိဋကတ္တိုက္တစ္ခုဖြင့္လို ့ရာဇကုမာရ္တစ္ေယာက္လည္း ဆရာေတာ္မ်ားနဲ ့အတူ ပိဋကတ္သုံးပုံ ကူးတဲ့ပေရာဂ်က္ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္လုပ္ကိုင္ရင္း က်န္စစ္မင္းအေပၚသားလိမၼာျဖစ္ေၾကာင္း ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္မွာ ေရစက္သြန္းခ်အမွ်ေဝေပးခဲ့ျပီး ဖခင္က ေကာင္းေလွာင့္တည္းလို ့သုံးၾကိမ္ထပ္ျပီး ခ်ီးက်ဳးခဲ့ပုံကို ေက်ာက္စာ ေလးဘာသာျဖင့္ မိတၱဴေနာက္တစ္တိုင္ပါေရးထိုးျပီး
ေႏွာင္းလူေတြကို ဖခမည္းေတာ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အတိုင္း သာဓုေခၚဘြယ္ သားလိမၼာျဖစ္ေပးခဲ့ပါျပီ။
၁၉၇၅ ပုဂံငလ်င္လွဳပ္ခါမွ ကြဲထြက္ေသာေ႐ႊစည္းခုံ ေစတီအတြင္းမွ အေနာ္ရထာ၏ကုသိုလ္
ေစတီကို ငုံျပီးတည္ထားသည္ကိုေတြ ့ရေသာအခါ ေ႐ႊစည္းခုံေစတီ၏ ဒကာက်န္စစ္မင္းကသူ ့ကုသိုလ္ကိုေ႐ႊစည္းခုံေစတီတြင္ မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ ေက်ာက္စာမေရးထိုးပဲျပည္ေ႐ႊဆံေတာ္
ေစတီေက်ာက္စာ တြင္မွ ပုဂံေ႐ႊစည္းခုံသည္ သူ႔ကုသိုလ္ဟု မိုင္တစ္ရာအေက်ာ္မွာမွ
သြားေရးထိုးေသာ က်န္စစ္မင္းၾကီးကိုျမင္ေတြ ့ရပါျပီ။
ပုဂံထီးနန္းကို အေနာ္ရထာရဲ့နန္း႐ုိးျဖစ္တဲ့ အေနာ္ရထာျမစ္ေတာ္၊က်န္စစ္မင္းရဲ့ေျမးေတာ္ အေလာင္းစည္သူ ဆက္ခံသိမ္းျမန္းသြားပါျပီ၊ ေျမးကားအရင္းသားကားအဖ်ားျဖစ္ခဲ့ေလျပီဆိုေသာ ဆို႐ိုးစကားအတိုင္း အခုကားနဲ ့သြားရင္ေတာင္ တစ္နာရီခန္ ့ၾကာမယ့္ ျမကန္နားမွာ ပိဋကတ္တိုက္တစ္ခုဖြင့္လို ့ရာဇကုမာရ္တစ္ေယာက္လည္း ဆရာေတာ္မ်ားနဲ ့အတူ ပိဋကတ္သုံးပုံ ကူးတဲ့ပေရာဂ်က္ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္လုပ္ကိုင္ရင္း က်န္စစ္မင္းအေပၚသားလိမၼာျဖစ္ေၾကာင္း ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္မွာ ေရစက္သြန္းခ်အမွ်ေဝေပးခဲ့ျပီး ဖခင္က ေကာင္းေလွာင့္တည္းလို ့သုံးၾကိမ္ထပ္ျပီး ခ်ီးက်ဳးခဲ့ပုံကို ေက်ာက္စာ ေလးဘာသာျဖင့္ မိတၱဴေနာက္တစ္တိုင္ပါေရးထိုးျပီး
ေႏွာင္းလူေတြကို ဖခမည္းေတာ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အတိုင္း သာဓုေခၚဘြယ္ သားလိမၼာျဖစ္ေပးခဲ့ပါျပီ။
၁၉၇၅ ပုဂံငလ်င္လွဳပ္ခါမွ ကြဲထြက္ေသာေ႐ႊစည္းခုံ ေစတီအတြင္းမွ အေနာ္ရထာ၏ကုသိုလ္
ေစတီကို ငုံျပီးတည္ထားသည္ကိုေတြ ့ရေသာအခါ ေ႐ႊစည္းခုံေစတီ၏ ဒကာက်န္စစ္မင္းကသူ ့ကုသိုလ္ကိုေ႐ႊစည္းခုံေစတီတြင္ မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ ေက်ာက္စာမေရးထိုးပဲျပည္ေ႐ႊဆံေတာ္
ေစတီေက်ာက္စာ တြင္မွ ပုဂံေ႐ႊစည္းခုံသည္ သူ႔ကုသိုလ္ဟု မိုင္တစ္ရာအေက်ာ္မွာမွ
သြားေရးထိုးေသာ က်န္စစ္မင္းၾကီးကိုျမင္ေတြ ့ရပါျပီ။
ဒါေတြက က်န္စစ္သားကို႐ွဳံ ့ခ်လိုရင္းမဟုတ္ပါ။
က်န္စစ္မင္းသည္မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တစ္ပါးဟုလည္းဆုံးျဖတ္ႏိုင္စရာ႐ွိပါတယ္၊
အခု ေစာလူးမင္းေရးထိုးခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ေက်ာက္စာကိုေတြ႕ရပါျပီ။
အေၾကာင္းအရာကိုမသိရေစေသးကာမူ ဘာသာ(၅)မ်ဳိးနဲ့ေရးထိုးခဲ့တဲ့သူ႔အဆင့္အတန္းကို
ခ်ိန္ထိုးႏိုင္ေတာ့မွာပါ၊
က်န္စစ္မင္းသည္မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တစ္ပါးဟုလည္းဆုံးျဖတ္ႏိုင္စရာ႐ွိပါတယ္၊
အခု ေစာလူးမင္းေရးထိုးခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ေက်ာက္စာကိုေတြ႕ရပါျပီ။
အေၾကာင္းအရာကိုမသိရေစေသးကာမူ ဘာသာ(၅)မ်ဳိးနဲ့ေရးထိုးခဲ့တဲ့သူ႔အဆင့္အတန္းကို
ခ်ိန္ထိုးႏိုင္ေတာ့မွာပါ၊
ေျပာလိုတာကဆရာကိုဗဟိုျပဳျပီးသင္ၾကားတဲ့စနစ္ကိုေက်ာ္လြန္စဥ္းစားတတ္ဖို႔ပါ။
တစ္ဖက္ကလည္း ေလာ့ဂ်စ္ကယ္သင္းကင္းမပါပဲ ပါးစပ္ရာဇဝင္ေတြကို
ဆက္လက္ေျပာဆိုတင္ျပရာမွာ ခ်င့္ခ်ိန္ၾကဖို႔ပါ၊
ရွဳံ႕ခ်လိုရင္းမဟုတ္ပါ ဥပမာအေနနဲ႔ အမ်ားျပည္သူနဲ့ဆိုင္တဲ့ေနရာေတြမွာ
ဘယ္မွမေရာက္တဲ့ က်န္စစ္မင္းလို႐ုပ္ရွင္ကားမ်ား႐ုိက္ျပီး အကယ္ဒမီယူ
အကယ္ဒမီေပး၊ အသျပာ ၂ ပဲ နဲ့ ငါးၾကင္းေခါင္းကိုင္တဲ့ကိစၥမ်ဳိး ရပ္တန္းကရပ္သင့္ပါျပီ။
တစ္ဆက္ထဲေျပာရရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အားလုံးက ဆရာကိုဗဟိုျပဳသင္ၾကားေရးနဲ႔
တစ္သက္လုံး ယဥ္ပါးခဲ့ရေတာ့ ေစာလူးမင္းကိုရန္သူ႔စခန္းမွာပစ္ခ်ခဲ့ျပီးရန္သူ႔လက္မွာေခြးေသ ဝက္ေသ ေသရစ္ခဲ့ေပေတာ့လို႔ဆိုတဲ့က်န္စစ္မင္းရဲ့ ဒိုင္ယာရီကို ဘယ္သူဖတ္ခဲ့တာလဲ၊ သူ႔ရဲ႕သူရဲေကာင္းေလးေယာက္ ေညာင္ဦးဖီးတို႔ဘယ္ေရာက္သြားလဲ၊တစ္ခါမွ မၾကားရေတာ့
ပါလားလို႔ စဥ္းစားခြင့္မရွိခဲ့တဲ့ပညာေရးမဟုတ္လား၊
အရြယ္ေလးရျပန္တဲ့စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ေလးဝင္ခ်ိန္ၾကေတာ့လည္း ပုံမက်တဲ့ႏိုင္ငံေရးပုံစံနဲ႔ စီးပြားေရးပုံစံကေခါင္းေတာ္ေဖာ္ခြင့္မရခဲ့ၾကေတာ့ ႏိုင္ငံသားေတြ ခမ်ာကိုယ့္ရဲ့အားေကာင္းတဲ့
ယဥ္ေက်းမွဳပုံစံေတြ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ရျပီး၊ ကိုယ့္ပုံကိုယ့္ပန္းေတြေပ်ာက္ခဲ့ၾကရရွာပါတယ္။
ႏိုင္ငံတကာမွာ ေခါင္းေမာ့ခြင့္ရွိပါလ်က္ ခုခံေခ်ပခြင့္မရွိပဲေခါင္းငုံ႔ေနခဲ့ၾကရျပီ မဟုတ္ပါလား၊ ဒီေတာ့ ျမန္မာတို႔ပညာေရးစနစ္ျပင္ဖို႔သင့္ပါျပီ၊ ႏိုင္ငံသားတို႔ကလည္းသတိ႐ွိဖို႔လို႔ပါျပီ၊ ပညာထက္အေရးၾကီးတာကသမိုင္းပါ၊ ႏိုင္ငံသားတိုင္း ယဥ္ေက်းမွဳအားေကာင္းတဲ့ ကိုယ့္သမိုင္းကို ဆင္ျခင္ႏွလုံးသြင္းျပီး ကိုယ့္ပုံကိုယ့္ပန္းကိုတည္ေဆာက္ယူျပီးမွ ကမၻာ့စာမ်က္ႏွာမွာဝင္ဆန္႔ႏိုင္မယ္
ဆိုတာ နားလည္ဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္၊ ကိုယ့္ပုံကိုယ့္ပန္းဘာလဲလို႔ ေတာင္မဆင္ျခင္ႏိုင္ေတာ့ တစ္ႏိုင္ငံလုံး စိတ္ႏွလုံးညွဳိဳးခ်ဳံးရတဲ့ျပသနာ ရုိဟင္ဂ်ာတဲ့။
တစ္ဖက္ကလည္း ေလာ့ဂ်စ္ကယ္သင္းကင္းမပါပဲ ပါးစပ္ရာဇဝင္ေတြကို
ဆက္လက္ေျပာဆိုတင္ျပရာမွာ ခ်င့္ခ်ိန္ၾကဖို႔ပါ၊
ရွဳံ႕ခ်လိုရင္းမဟုတ္ပါ ဥပမာအေနနဲ႔ အမ်ားျပည္သူနဲ့ဆိုင္တဲ့ေနရာေတြမွာ
ဘယ္မွမေရာက္တဲ့ က်န္စစ္မင္းလို႐ုပ္ရွင္ကားမ်ား႐ုိက္ျပီး အကယ္ဒမီယူ
အကယ္ဒမီေပး၊ အသျပာ ၂ ပဲ နဲ့ ငါးၾကင္းေခါင္းကိုင္တဲ့ကိစၥမ်ဳိး ရပ္တန္းကရပ္သင့္ပါျပီ။
တစ္ဆက္ထဲေျပာရရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အားလုံးက ဆရာကိုဗဟိုျပဳသင္ၾကားေရးနဲ႔
တစ္သက္လုံး ယဥ္ပါးခဲ့ရေတာ့ ေစာလူးမင္းကိုရန္သူ႔စခန္းမွာပစ္ခ်ခဲ့ျပီးရန္သူ႔လက္မွာေခြးေသ ဝက္ေသ ေသရစ္ခဲ့ေပေတာ့လို႔ဆိုတဲ့က်န္စစ္မင္းရဲ့ ဒိုင္ယာရီကို ဘယ္သူဖတ္ခဲ့တာလဲ၊ သူ႔ရဲ႕သူရဲေကာင္းေလးေယာက္ ေညာင္ဦးဖီးတို႔ဘယ္ေရာက္သြားလဲ၊တစ္ခါမွ မၾကားရေတာ့
ပါလားလို႔ စဥ္းစားခြင့္မရွိခဲ့တဲ့ပညာေရးမဟုတ္လား၊
အရြယ္ေလးရျပန္တဲ့စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ေလးဝင္ခ်ိန္ၾကေတာ့လည္း ပုံမက်တဲ့ႏိုင္ငံေရးပုံစံနဲ႔ စီးပြားေရးပုံစံကေခါင္းေတာ္ေဖာ္ခြင့္မရခဲ့ၾကေတာ့ ႏိုင္ငံသားေတြ ခမ်ာကိုယ့္ရဲ့အားေကာင္းတဲ့
ယဥ္ေက်းမွဳပုံစံေတြ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ရျပီး၊ ကိုယ့္ပုံကိုယ့္ပန္းေတြေပ်ာက္ခဲ့ၾကရရွာပါတယ္။
ႏိုင္ငံတကာမွာ ေခါင္းေမာ့ခြင့္ရွိပါလ်က္ ခုခံေခ်ပခြင့္မရွိပဲေခါင္းငုံ႔ေနခဲ့ၾကရျပီ မဟုတ္ပါလား၊ ဒီေတာ့ ျမန္မာတို႔ပညာေရးစနစ္ျပင္ဖို႔သင့္ပါျပီ၊ ႏိုင္ငံသားတို႔ကလည္းသတိ႐ွိဖို႔လို႔ပါျပီ၊ ပညာထက္အေရးၾကီးတာကသမိုင္းပါ၊ ႏိုင္ငံသားတိုင္း ယဥ္ေက်းမွဳအားေကာင္းတဲ့ ကိုယ့္သမိုင္းကို ဆင္ျခင္ႏွလုံးသြင္းျပီး ကိုယ့္ပုံကိုယ့္ပန္းကိုတည္ေဆာက္ယူျပီးမွ ကမၻာ့စာမ်က္ႏွာမွာဝင္ဆန္႔ႏိုင္မယ္
ဆိုတာ နားလည္ဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္၊ ကိုယ့္ပုံကိုယ့္ပန္းဘာလဲလို႔ ေတာင္မဆင္ျခင္ႏိုင္ေတာ့ တစ္ႏိုင္ငံလုံး စိတ္ႏွလုံးညွဳိဳးခ်ဳံးရတဲ့ျပသနာ ရုိဟင္ဂ်ာတဲ့။
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ
လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးမွာ တိုင္းထြာရတာ ယဥ္ေက်းမွဳအဆင့္အတန္းမွာ
စကားနဲ႔စာတဲ့၊စတိတ္အဆင့္ျမန္မာႏိုင္ငံက စစ္ေဆးရမွာက ရုိဟင္ဂ်ာစာနဲ႔
ရုိဟင္ဂ်ာစကားဘာလဲလို႔ေမးရန္
သာ႐ွိပါတယ္၊ ရိုင္းရိုင္းေမးရပါလ်င္ ရုိဟင္ဂ်ာ ပါရာယနဝတၳုရွိပါသလား၊ ႐ုိဟင္ဂ်ာ သမ႑စကၠဳဒီပဏီ႐ွိပါသလား၊ ႐ုိဟင္ဂ်ာသူငယ္ခ်င္းလို႔ပဲဆက္၍ေခၚမည္ခိုင္႐ွိပါသလား၊ ဘယ္တုန္းကဒီလူမ်ဳိးေပၚေပါက္ခဲ့ပါသလဲ ငါတို႔ႏွင့္အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ခဲ့ေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားမွာ အနည္းဆုံးစာစကား႐ွိၾကသည္ကိုျမင္ေအာင္ျပျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းတြင္
အေရးအၾကီးဆုံးေသာတစ္ၾကိမ္တစ္ခါျဖစ္ေသာ သူ႔ကြ်န္ဘဝေရာက္ခ်ိန္တြင္ တိုင္းရင္းသားအားလုံး
တိုက္တြန္းရန္မလိုပဲ ကိုယ့္အသိစိတ္ႏွင့္ကိုယ္ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ကိုေတာ္လွန္ဘုူးေသာ သမိုင္း
႐ွိပါသလားေမးျမန္းျပီး ပင္လုံစာခ်ဳပ္ပါ တိုင္းရင္းသားစာရင္းကို မိတၱဴကူးေဝငွျပသကာ အျပီးတိုင္ႏွိမ္ႏွင္းေခ်မွုန္းရန္သာရွိပါတယ္၊ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ေယာက္က်ားဆန္ဆန္ရန္ျဖစ္
ရမယ့္ကိစၥမွာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား တစ္ကိုယ္စာ၊ လူတစ္စုစာ ကိုယ့္ရပ္တည္ခ်က္အတြက္ သာ ဟတ္ထိုးလိုက္ေနရတဲ့အတြက္ ရဲရင္႔မွဳနည္းခဲ့ရျပီး သမိုင္းဆိုင္ရာ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ပညာမပါလာတဲ့ အတြက္ ႐ွင္းလင္းေနတဲ့ျပသနာ႐ွဳတ္ေထြးခဲ့ရျပီး ထိန္းမႏိုင္ သိမ္းမရျဖစ္ေနတာကို ျမင္ေတြ႔
ေနရပါတယ္။
သာ႐ွိပါတယ္၊ ရိုင္းရိုင္းေမးရပါလ်င္ ရုိဟင္ဂ်ာ ပါရာယနဝတၳုရွိပါသလား၊ ႐ုိဟင္ဂ်ာ သမ႑စကၠဳဒီပဏီ႐ွိပါသလား၊ ႐ုိဟင္ဂ်ာသူငယ္ခ်င္းလို႔ပဲဆက္၍ေခၚမည္ခိုင္႐ွိပါသလား၊ ဘယ္တုန္းကဒီလူမ်ဳိးေပၚေပါက္ခဲ့ပါသလဲ ငါတို႔ႏွင့္အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ခဲ့ေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားမွာ အနည္းဆုံးစာစကား႐ွိၾကသည္ကိုျမင္ေအာင္ျပျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းတြင္
အေရးအၾကီးဆုံးေသာတစ္ၾကိမ္တစ္ခါျဖစ္ေသာ သူ႔ကြ်န္ဘဝေရာက္ခ်ိန္တြင္ တိုင္းရင္းသားအားလုံး
တိုက္တြန္းရန္မလိုပဲ ကိုယ့္အသိစိတ္ႏွင့္ကိုယ္ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ကိုေတာ္လွန္ဘုူးေသာ သမိုင္း
႐ွိပါသလားေမးျမန္းျပီး ပင္လုံစာခ်ဳပ္ပါ တိုင္းရင္းသားစာရင္းကို မိတၱဴကူးေဝငွျပသကာ အျပီးတိုင္ႏွိမ္ႏွင္းေခ်မွုန္းရန္သာရွိပါတယ္၊ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ေယာက္က်ားဆန္ဆန္ရန္ျဖစ္
ရမယ့္ကိစၥမွာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား တစ္ကိုယ္စာ၊ လူတစ္စုစာ ကိုယ့္ရပ္တည္ခ်က္အတြက္ သာ ဟတ္ထိုးလိုက္ေနရတဲ့အတြက္ ရဲရင္႔မွဳနည္းခဲ့ရျပီး သမိုင္းဆိုင္ရာ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ပညာမပါလာတဲ့ အတြက္ ႐ွင္းလင္းေနတဲ့ျပသနာ႐ွဳတ္ေထြးခဲ့ရျပီး ထိန္းမႏိုင္ သိမ္းမရျဖစ္ေနတာကို ျမင္ေတြ႔
ေနရပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ႏိုင္ငံသားအားလုံး က်န္႐ွိေနတဲ့ ကိုယ့္ဘဝနဲ႔ ကိုယ့္မ်ဳိးဆက္အတြက္
သု၊ စိ၊ ပု၊ ဘာ၊ ဝိ၊ လိ၊ သိ၊ ဓါ။
ၾကားနာၾကပါကုန္၊ ေလ့လာၾကပါကုန္၊ ၾကံစည္စိတ္ကူးၾကပါကုန္။
သု၊ စိ၊ ပု၊ ဘာ၊ ဝိ၊ လိ၊ သိ၊ ဓါ။
ၾကားနာၾကပါကုန္၊ ေလ့လာၾကပါကုန္၊ ၾကံစည္စိတ္ကူးၾကပါကုန္။
No comments:
Post a Comment